Kooperativa a ČPP nabízí přepis komunikace pro klienty se sluchovým hendikepem

Kooperativa a ČPP se připojují ke společnostem, které uvádějí diverzitu do praxe. Na klientské lince od 2. listopadu spouští službu přepisu mluvené komunikace do psané pro osoby se sluchovým hendikepem. Pojišťovna Kooperativa zároveň tuto službu zavádí i na svá obchodní místa. Pojišťovny skupiny VIG ČR jsou prvními komerčními pojišťovnami, které přepis mluvené komunikace nabízejí.

„Spouštíme službu, která neslyšícím osobám umožňuje řešit své klientské požadavky jednoduše po telefonu. Věříme, že i to je jedna z cest, jak přispějeme k tomu, aby ohrožené skupiny obyvatel byly v bezpečí a zároveň mohly řešit otázky, které na nás mají,“ oceňuje novinku Milan Medek, CSR manažer v pojišťovně Kooperativa. Dodavatelem je společnost Transkript Online, která zároveň zaměstnává 14 osob s těžkým zdravotním postižením. Přepis zajišťují lidé s postižením zraku, čímž se násobí i její společenský dopad. „Jsme moc rádi, že můžeme využít profesionálních služeb sociálně zaměřené firmy a pomoci odbourávat komunikační bariéry osob se sluchovým postižením a usnadnit jejich začlenění do běžného života,“ dodává Jolana Kolaříková, ředitelka Marketingu a PR v ČPP. Hlas klienta se sluchovým postižením slyší operátor infolinky klasicky v telefonu a hlas operátora simultánně přepisuje profesionální přepisovatel. Přepisovaný text se v reálném čase zobrazuje na určené webové stránce. Přepojování během hovoru nemá na přepis vliv a ten běží po celou délku hovoru. Pro volajícího je toto volání zdarma. Online přepis nezpomaluje vyřízení hovoru a pro operátora linky vše probíhá jako při běžném hovoru bez potřeby jakýchkoli technických změn či požadavků. Služba je aktuálně v době pandemie dostupná v pracovní dny od 9 do 17 hod. Podobně bude přepis fungovat i v osobním jednání na pobočce.

05.11.2020 10:50