Asistenční službu podle Allianz využije každé 83. auto

Každý měsíc volá na asistenční službu Allianz pojišťovny přibližně tisícovka řidičů, kteří potřebují vyřešit problém související nejčastěji s nepojízdným autem. Základní asistenční služby má u Allianz každé pojištěné vozidlo. V praxi to znamená, že každý řidič tak může využít minimálně asistenci v hodnotě 3 tisíce korun.

„Jednoznačně „vede“ odtah nepojízdného vozidla. Dále pak jeho oprava na místě a zapůjčení náhradního osobního automobilu. Naše asistenční služby se nevztahují pouze na nehody, ale i na poruchy a chyby řidičů,“ říká metodik autopojištění Allianz pojišťovny Václav Dub.

Častým šoférským omylem je představa, že asistenční služby jsou spojené pouze s havárií, případně zapůjčením náhradního vozu. Řidiči však mohou asistenci využít třeba i k řešení takové lapálie, jakou je prázdná nádrž a nejbližší čerpací stanice ještě třeba 10 kilometrů daleko. Dalším typickým příkladem, kdy se bez asistence neobejdeme, jsou zabouchnuté klíče uvnitř auta. Vždy je ale potřeba počítat s tím, že řidič má asistenční služby pojištěné jen do určitého limitu. Standardně jsou to tři tisíce, ale lze získat i variantu vyššího krytí 15 tisíc korun a nebo dokonce bezlimitní asistenční služby. Nadstandardní asistenci přitom využívá přibližně třetina řidičů.

„Přestože některé zásahy limit tří tisíc korun nepokryje, motoristé jsou spokojení s tím, že nemusí platit celou částku ze svého. Navíc oceňují, že jim stačí zavolat na číslo 241 170 000, kde domluví s operátorem na řešení vzniklé situace bez toho, aby museli sami shánět opraváře, případně odtah nepojízdného vozidla,“ doplňuje Václav Dub.

„V loňském roce vyplatila Allianz za asistenční služby 96 miliónů korun, ve více než 80 procentech případů byly asistence spojené právě s odtahem vozidla,“ upřesňuje analytik Jiří Klempera.

02.05.2017 10:52